מיהו (מהו) מומחה לטיפולי שורש?

מומחה לאנדודונטיה

מומחה לאנדודונטיה (טיפולי שורש) הוא רופא שיניים אשר מעבר ללימודי רפואת השיניים למד עוד שלוש שנים נוספות במסגרת תכנית התמחות באנדודונטיה ועמד בהצלחה בבחינות הסמכה הנערכות בסיום תכנית התמחות זאת. 

פרופ', מצגר משמש מזה שנים רבות כבוחן בבחינות הנערכות בסיום ההתמחות באנדודונטיה המהוות תנאי לקבלת רישיון כמומחה באנדודונטיה מטעם משרד הבריאות.

במה הייתרון של טיפול בידי מומחה לטיפולי שורש?

גם רופאי שיניים רגילים שאינם מומחים לטיפולי שורש לומדים לבצע טיפולי שורש. עם זאת, למומחה לטיפולי שורש יש ידע וניסיון רבים יותר, דבר שמביא לכך שהסיכוי לכישלון של טיפול השורש הוא קטן בהרבה כאשר הטיפול מבוצע על ידי מומחה לטיפולי שורש. למומחה לטיפולי שורש יש יתרונות שנבנו במהלך ההתמחות שעבר. 

אלה כוללים: 
(א) ידע נרחב ומעמיק בתחום טיפולי השורש. 
(ב) מיומנות גבוהה בביצוע טיפולי שורש.
(ג) התנסות במצבים חריגים שבהם נתקלים לעיתים בעת ביצוע טיפולי שורש והידע כיצד לטפל בהם. 
(ד) היכולת להשתמש נכון בצילומי רנטגן תלת ממדיים (CBCT) ופיענוח המידע שבהם.
(ה) היכולת והניסיון הרב בשימוש במיקרוסקופ הטיפולי.

במה שונה הידע של פרופסור לאנדודונטיה מזה של מומחים אחרים לטיפולי שורש ?

פרופסור לאנדודונטיה (טיפולי שורש) הוא איש אקדמיה שהשתתף ומשתתף בבניית בסיס הידע שאותו לומדים המתמחים במסגרת לימודי ההתמחות באנדודונטיה. ידע זה נבנה על בסיס מחקרים שפורסמו בספרות המקצועית הבינלאומית ובא לידי ביטוי בפרקים בספרי הלימוד המובילים המשמשים את המתמחים במסגרת לימודי ההתמחות. 

פרופ', מצגר פרסם למעלה ממאה מאמרים מחקריים ופרקים בספרי הלימוד המובילים בתחום האנדודונטיה.

Picture of פרופ' צבי מצגר

פרופ' צבי מצגר

פרופ’ צבי מצגר הוא מומחה לטיפולי שורש בעל ותק של 35 שנה ומעורב בפיתוח של שיטות חדשניות ומהפכניות בתחום זה. הוא בוגר הפקולטה לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים.

למידע מקצועי
מאמרים נוספים
צילום רנטגן שיניים
האם טיפול שורש מחייב תהליך של שיקום השן?

טיפול שורש הוא תהליך שיורד לחלקים הנסתרים והעמוקים ביותר של השן עד קצה תעלות השורש של השן, ומשום כך ניתן להניח שטיפול כזה יכול לייצר השפעה מהותית על בריאותה הכוללת של השן…

צילומי רנטגן שיניים
תפקידו של צילום שיניים בטיפולי שורש

צילום שיניים הוא רכיב בלתי נפרד ממרבית טיפולי השיניים, והסיבה לכך היא שבכל טיפולי השיניים הללו, ישנו צורך לבחון את החלק הפנימי של השן, פעולה שלא ניתנת לביצוע על ידי מבט מבחוץ…

טיפול שורש אצל ילדים - פרופ צבי מצגר
טיפול שורש בילדים

טיפול שורש נדרש כאשר נוצר זיהום בחלל הפנימי של השן, וכאשר זיהום זה חודר אל תוך מעבה השן ועובר את רכיב הדנטין עד לפגיעה ברקמות שורש השן. מטרת הטיפול היא לסלק את הזיהום/ העששת מפנים השן…

לשליחת הודעה
דילוג לתוכן